martes, 5 de noviembre de 2013

7- PREGUNTA: Buenos días,soy Alicia Gabarró de la clase de informática de Isabel Ruiz, te quería hacer una pregunta para un trabajo que ella nos mandó. ¿Me podrías decir qué es, para ti, la web 2.0, sus ventajas y sus inconvenientes para nosotros? 
Muchas gracias por adelantado y espero tu respuesta. 



RESPUESTA:Hola Alicia,

en primer lloc vull disculpar-me per haver trigat tant en respondre al teu missatge, però he tingut uns dies de molta feina.
En segon lloc vull felicitar-te ja que no sé si en sou conscients però teniu una professora magnífica, Isabel, i que ben segur al seu costat aprendreu coses que us seran de gran utilitat en el futur i que de ben segur amb un altre professor o professora mai hauríeu arribat a aprendre.
Però anem al que interessa: què és la Web 2.0?
Sota el nom de web 2.0 es coneix un conjunt d'aplicacions que ens permeten publicar contingut a internet. Per entendre'ns són totes aquelles pàgines webs, en les quals els internautes, és a dir els usuris d'Internet, no nomès poden obtenir continguts (textos, fotos, vídeos, música, etc.) sinó que a més poden publicar els seus propis continguts. Així els blogs, les wikis i en general totes les pàgines web o podem introduir text o d'altres elements com vídeos (YouTube), fotos (Picassa, Flickr, Pinterest, etc.), arxius d'àudio, presentacions multimèdies (Slideshare), etc. formen part de la Web 2.0. Fins i tot les Xarxes Socials (Facebook, Twitter, etc.)
Pensa que això és una eina de comunicació molt important, i la comunicació entre les persones és un element molt valuòs per aprendre dels altres i per què els altres aprenguin amb nosaltres. Estar en contacte amb gent que ens interessi per un o altre factor és un element molt enriquidor i mai abans en la història havíem pogut compartir tantes coses amb la gent que està lluny de nosaltres. A més també ens permet conèixer a gent molt interessant que d'altra manera mai no hauríem pogut conèixer mai.
A més la Web 2.0 permet col·laborar amb d'altres persones, tant si les coneixem com sinó. Possem un exemple, imagina que fas una presentació multimèdia per un treball de socials i que la penges a la Web. Imagina que un estudiant que no conèixes li agrada l'agafa i l'amplia fent-la encara més interessant. O senzillament agafes una idea d'una persona per a fer tu un treball. Aquestes coses a Internet passen continuament i segur que tu mateixa ja te n'has beneficiat.

Això, com podràs imaginar, té moltes aplicacions en la vida professional i particular de les persones.
Ara bé, com ja t'hauran explicat, les tecnologies no són bones ni dolentes per si mateixes, sinó per l'ús que li donis, i a Internet, com a la vida en general, sempre trobarem persones amb ganes d'aprofitar-se dels demès (Xantatges, coaccions, etc.)
Per tant, cal ser molt curosos en quines coses pengem a Internet, ja siguin nostres o d'altres persones. Pensa que Internet té dues característiques molt diferents a la vida real, la persistència i una gran difusió. És a dir que quan penges una cosa queda allà per sempre, i fins i tot si ho vols eliminar a vegades ja no és possible perquè d'altres persones n'han fet còpies. I a més está disponible per a moltíssimes persones que ho poden veure.
Per tant s'ha de ser molt curòs amb quina informació penges de tu a Internet, quina penges de la resta de persones i quina informació pengen els altres de tu. 

Pensa que part d'aquesta informació t'acompanyarà la resta de la teva vida. És el que s'anomena la Identitat Digital. Segur que tu tens cura de la teva imatge, de la teva roba, del teu pentinat, etc. És a dir de que transmet la teva imatge de tu. Doncs també cal tenir cura de que diu Internet de nosaltres. 

Pensa que quan vagis a buscar feina en un futur, quan coneguis nous amics o amigues, quan algú vulgi saber de tu, el primer que farà és buscar a Internet. I el que allà trobi parlarà de tu. Bé o malament, de tu depèn.






                         

No hay comentarios:

Publicar un comentario